Min morgonrutin - bränn kalorier varje dag

Som jag tidigare nämt så har jag börjat med en ny morgonrutin, den innebär att jag ska varje morgonnär jag vaknar gå ut och powerwalka i 20-30 min innan frullen. Detta är en härlig och uppfriskande morgonrutin enligt mig, man blir pigg och får en adrenalinkick. Om du har en iPod, MP3 eller liknande är det ett stort plus, ta med dig örongodiset ut när du powerwalkar så får du en otroligt bra taktkänsla medan du går. Jag skulle aldrig klarat en powerwalk utan min kära iPod touch, där har jag samlat mina absoluta favorit låtar som ger mig en extra spark i röven.

Varför är detta så bra? Jo det ligger till så här att om man exempelvis skulle gå ut och gå i 20 min efter middagen så bränner du det fett och kolhydrater du just stoppat i dig, man bränner allltså en massa kalorier av att bara gå en snabb promenad efter middagen eller lunchen exempelvis. Du kan ju omöjligt gå upp i vikt om du bränt de kalorier som du ätit timmen innan. Visst låter det bra? Men jag har valt att gå ut och powerwalka innan frukosten varje dag, för att det gör mig pigg och jag mår bra utav det, sedan så ska jag också se till att gå ut och gå en powerwalk extra efter middagen några gånger i veckan. Förra sommaren gick jag alltid ut och powerwalkade varje morgon innan frukost i ungefär 3-4 veckor, och såg redan då resultat. Jag kände mig piggare, lättare och tänkte inte alls lika mycket på min figur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här snygging! ♥:

Ditt Namn:
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Kommentar:

Trackback