Brosksjukdom - Morbus Köhler

Som jag nämnt tidigare i bloggen så har jag varit på flera läkarbesök med min fot och sist gång jag var där så skulle jag röntga den. Vi skulle få svar efter två veckor men det fick vi inte, utan igår fick vi ett brev och där stod det att vi skulle till Ortopeden på sjukhuset. Så vi undrade varför vi fick ett brev om att jag skulle till en Ortoped när jag inte fått svaren på röntgen som skulle komma till Dalabergs vårdcentral. Så mamma ringde nyss och då pratade hon med den läkaren som jag hade första gången jag var på vårdcentralen på Dalaberg, och han sa att det var konstigt att vi inte hade fått ett svar. Han sa att jag hade en ovanlig brosksjukdom/benåkomma som heter Morbus Köhler,:thumbup: och dem vet inte hur jag fått den och den är heller inte farlig utan den orsakar bara smärta. Och eftersom att jag började få ont i min fot i mars så har jag haft ont ett jävla tag utan att veta vad det var. Så på måndag ska jag till Ortopeden och få mer info om min fot. Tycker att namnet låter ganska kul. Hej jag heter Evelina och jag har en brosksjukdom i min fot som heter Morbus Köhler! Hur sjukt låter inte det haha? :O


Bild från Google.se


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hej Evelina!

Jag undrar om du har gjort något mot din MK?

Jag har själv haft det i flera år och när jag fick diagnosen så sa dom bara att man lät det vara men vissa dagar kan jag knappt gå på foten :(

Och eftersom det är en ovanlig åkomma bland äldre så finns det inte så mycket information därute.

Så jag bara undrar hur det gick för dig?

Mvh/ Johanna

2011-05-15 @ 10:53:58

Kommentera inlägget här snygging! ♥:

Ditt Namn:
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Kommentar:

Trackback