Personligt / tips

Asså, jag vill egentligen inte vara "to personal" i min blogg men jag känner att jag vill få ur mig lite ord, tankar och åsikter.

Jag som många andra tjejer i den här åldern har kurvor, vissa har mer och vissa har mindre. Jag har väldigt mycket kurvor, t.om. för mycket enligt mig själv. Jag vill bli slankare, längre, smalare, fastare you name it! Det kommer inte att hända på en natt and I'm aware of that. Jag har gått igenom det här förr och vet egentligen precis hur man ska göra för att nå bästa resultat, alltså menar jag inte bästa resultat på kortast tid (som alla strävar efter) utan bäst resultat som får dig att må bra i kropp&själ i efterhand. Och svaret är självklart: Motion, bra kost och ge fan i att stressa för du kommer att gå in i en svacka som jag gjorde förra vintern och det är något utav det hemskaste jag gjort. Jag låg i nästan 3 veckor i streck i en och samma säng och läste en bok (WTF?!) sen när läser jag böcker. That's right, never! Iaf, jag blev stressad över min vikt, jag fick ångest över allt, jag blev stressad över allt, jag fick svårt att andas och till slut fick jag gå till en kurator. Efter en tid blev jag av med mina andningsproblem och jag började sakta att motionera igen, jag mådde hyffsat bra.
Sedan dess har jag försökt att bara må bra men samtidigt njuta, dock har det blivit lite för mycekt njutning vissa perioder, but I'm still alive so what to do? Jag har en del tips och knep men grunden är mycket motion och (missförstå mig rätt) mycket bra mat, alltså inte att man ska äta mycket utan att maten ska va mycket nyttig! Jag har nu bestämt mig att jag ska fan kämpa nu, jag ska kämpa emot alla sötsaker och friterade kolhydrater. Jag har gjort det förr och det har funkat hur bra som helst, det gäller bara att inte fall dit igen, till alla de goda sötsakerna och extremt kryddade och friterade kolhydraterna. Och alla har vi ursäkterna till varandra: Men det här är ju bara knäckebröd med smör och ost det är väl inte så onyttigt?! Om du verkligen vill gå ner i vikt så gäller det att hålla kosten och motionen jämn och knäckebröd räknas fortfarande som kolhydrater, och både smör och ost är fett. Dock ska man alltid äta lite kolhydrater.

Mina tips till sund viktnedgång: (olika för olika kroppar, jag vet inte hur eran ämnesomsättning funkar, men detta funkar för mig)
1. STRESSA INTE, HA TÅLAMOD. Thats no.1 girls!
2. Ät mindre portioner
3. Ät regelbundet (det ska gå 4-5 timmar mellan varje måltid och du ska äta 4 måltider om dagen)
4. Småät inte!
5. Om du inte är hungrig när det gått 4-5 timmar sedan din senaste måltid, ät ändå! Annars förstör det din ämnesomsättning
6. Skär ner på kolhydraterna (alltså potatis, ris, bröd, pasta osv)
7. Motionera inte för att du måste utan för attdu har lust och tycker det är roligt
8. Självklart borde man ha ett såkallat godisförbud under en lång period, speciellt när man vill gå ner i vikt, och när man vill hålla kvar sin vikt sedan kan man äta ibland för att unna sig
9. Drick tonvis med vatten, ösa in vatten i käften hela tiden. Det renar ditt system och vatten är bra för massa annat också, så vatten istället för mjölk!
10. Ät inte för sent på kvällen, helst inte efter åtta (om du kommit hem från en sen träning så dör man inte om man tar en banan eller liknande dock)
11. Tänk att du alltid ska äta som mest i början av dagen alltså vid frukost och sen så äter du mindre vid kvällen


Bra frukost (ex. kl 7):
Skål med filmjölk
ägg (kokt, stekt)
Grapefrukt (en halv)

Bra lunch 1 (ex. kl 12):
Lax
Keso
Vitkålsallad
pressad citron

Bra lunch 2 (ex. kl 16):
Kyckling sallad/sink sallad (gör egen, skitenkelt, skitgott)

Bra middag/kvällsmat (ex. kl 20):
Keso
Två-tre skinkskivor
Tomat




Kommentarer
Postat av: Julia Johansson

keep on going eve!! bäst är du!

2012-01-11 @ 17:16:20
Postat av: det du ;)

jag tappa helt seriöst hakan när jag sitter här och läser att du vill bli slankare, smalare och "fastare"!!! du kanske inte vet om det men du har nog den snyggaste, sexigaste och proportionella kroppen jag någonsin har sätt!! otroligt förförande ögon, fylliga läppar, riktigt sjyst hylla, perfekt kurva på kroppen och en riktigt tight rompa som grädde på moset, att du ens får in tanken i ditt huvud att du vill bli smalare för att se bättre ut i andras ögon strider mot hela syftet att förbättra, något som är så nära perfektion och bara göra det sämre med att banta förstår jag inte, tro inte att jag tycker det är fel att träna! nej Träna ska man göra så mycket som man kan! det Är både bra för kropp och själ, men kom aldrig och säg att kurvor är negativt! Se bara på beyonce, nicki minaj, scarlett johansson och många många många mer! Några av de sexigaste och framgångsrika kvinnorna i världen har kurvor för att det är både nyttigt och sexigt! Träna ska man göra för att må bra och se bra ut! Och att kunna använda revbenen som en jävla gurka instrument är inte sexigt! Vänd dig om och använd röven som en bongo trumma istället ;) peace and love hemlig beundrare <3

2012-01-11 @ 19:06:39
Postat av: Stefan Nilsson

Det absolut viktigaste och lättaste man kan göra är att byta ut all sin dryck mot vatten, precis som du nämner. Vatten släcker törsten bättre, är nyttigare och innehåller 0 kalorier! Dricker du cola eller juice så är det inte ovanligt att du har 45 kcal per dl. Det innebär att bara i ett glas så har du 90 kcal. Dricker man sedan 5-6 glas juice om dagen så är det över 500 kcal!



Så - utan att behöva tänka särskilt mycket så kan man komma ganska långt endast genom att byta ut all sin dryck mot vatten.

2012-01-12 @ 02:13:54
URL: http://biggest-loser.se/runkeeper/

Kommentera inlägget här snygging! ♥:

Ditt Namn:
Stammis?

Din E-postadress: (publiceras ej)

Din Bloggadress:

Kommentar:

Trackback